04.02.2013

Rekikampanja jatkuu: muista ystävääsi 14.2 romanttisella pinssillä!

Romanttisen Rinssin Romanttinen Pinssi!

Muista ystävää tai sydämesi valittua Ystävänpäivänä 14.2. Viksbergin reen hyväksi myytävällä pinssillä!

Gustaf Mauriz Armfelt (1757-1814) oli aikansa ykkösmiehiä niin politiikan, diplomatian kuin rakkaussuhteidenkin saralla. Tämä romantiikalle altis aatelismies liikkui Tukholman ja Pietarin hoveissa. Lisäksi hän omisti Halikossa kartanon. Kartanon irtaimistoon kuului kaunis & siro pietarilaisreki, jolla Armfelt tarinoiden mukaan huristeli rakkausseikkailuihinsa. Tänä päivänä reki sijaitsee Forssan museon säilytystiloissa – ehjänä mutta ajan kuluttamana. Rekeä kutsutaan Viksbergin reeksi.

Auta keräämään varoja reen konservointiin ja hanki pinssi armaallesi tai ystävällesi 14.2 merkeissä. Samalla tuet kulttuurihistoriallisesti arvokkaan reen kunnostusta ja sijoittamista Forssan museon 2013 joulukuussa avattavaan uuteen perusnäyttelyyn.

Lounais-Hämeen Kotiseutu- ja Museoyhdistys, yhteistyössä Vorssammuseo 3.0 ja Forssan museo.

Lisätiedot ja pinssin tilaus postitse: amanuenssi Asta Suominen ( 03) 4141 5 340

Muut myyntipaikat:

• Käsityökeskus Sigrid, Forssan Kehräämöalue, Wahreninkatu 13, Forssa. Puh. 050 408 7412
  •  Forssan kaupunginkirjasto, Wahreninkatu 4, Forssa
  •  Q-kirjakauppa, Sibeliuksenkatu 1 Forssa Puh. (03) 435 6049