10.01.2014

Kahleita ja kaasunaamareita 16.1.2014 saakka

Kahleita ja kaasunaamareita on Forssan Keskuskoulun 8. luokan valinnaisen kuvaamataidon ryhmän valokuvanäyttely.

Ryhmä piti opettajansa Sonja Hämäläisen ja media-assari Niklas Gabrielssonin kanssa valokuvaustuntinsa museolla maaliskuussa 2013. Evakossa olevan museon kaikki esineet oli ryhmitelty väliaikaisen säilytystilan hyllyille, ja museotilaan oli rakennettu pieni esinekuvausstudio.

Oppilaat tutustuivat museovalokuvaukseen: millaisia esineitä museossa on, miksi ja miten niitä kuvataan ja mihin kuvia käytetään. Osan tunnista muodosti vapaa surffailu museotietokannoissa (jqa googlen kuvapalvelussa). Oppilaat valitsivat itseään kiinostavan aihepiirin, saivat käsiinsä ammattilaisjärkkärit ja kuvasivat valintansa mukaan museoesineitä. Kuvia käsiteltiin ja niihin lisättiin annos draamaa...