08.05.2018

Kuosit valtaavat linja-autoaseman Forssa-viikolla 18.-26.5.

Kristiina Huttusen vetämä Tyykistä tulevaisuuteen –kehittämishanke selvitti, miten Forssan museon hoidossa oleva ainutlaatuinen tekstiiliperintö saataisiin nykyistä paremmin esille ja kaupunkilaisten iloksi ja hyödyksi.  Yhdessä kaupunkilaisten kanssa hauduteltiin kaksi komeaa suunnitelmaa. Hanke- ja toimintasuunnitelma uudeksi Kuosikeskukseksi hahmottelee nykyisen tekstiilimuseon ja –arkiston yhdistymisen moderniksi palveluarkistoksi. Kuvataiteilija Tero Annanollin ja maisema-arkkitehti Ella Kauton Kuosien kaupunki –konseptisuunnitelma puolestaan on innostava esitys siitä, miten Forssa heräisi uuteen kukoistukseen Kuosien kaupunkina.

Forssan museon tekstiiliaarteista alkunsa saaneet Kuosivisiot valtaavat Linja-autoaseman (Vapaudenkatu 4) Forssa-viikon (19.5.-26.5.2018) ajaksi. Esillä on Kuosien kaupunki –konseptisuunnitelma ja tekstiilikokoelmaa esittelevä pop-up-näyttely sekä Metropolian Ammattikorkeakoulun tekstiilisuunnittelun opiskelijoiden kuositulkintoja. Näyteikkunaosuuksiin voi tutustua mihin aikaan tahansa, ja sisätilojen näyttelyt ovat avoinna ma-pe 10-17 ja la 10-14.

Tyykistä tulevaisuuteen-hanke toteutui Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahaston ja Finlayson Oy:n tuella.

Yhteistyössä:

Art Annanolli Oy, Forssa Fabric Oy (Rykkeri), Metropolia Ammattikorkeakoulu, Forssan ammatti-instituutti

Visio Linjuriasemasta iltakuosissa. Kuva Tero Annanolli & Ella Kautto.

Kuosit valtaavat linja-autoaseman Forssa-viikolla 18.-26.5.