15.08.2018

Kutsu poliitikko museoon -teemaviikko: Forssan museon vieraana opetusministeri Sanni Grahn-Laasonen

Museoviikon Kutsu poliitikko museoon – viikko järjestetään 27.-31.8 .2018 teemalla

Poliitikko – ole eurooppalainen, tunne kulttuuriperintösi

Forssan museon vieraaksi 27.8 saapuu opetusministeri Sanni Grahn-Laasonen.  Ministeri tutustuu ja osallistuu museotyöhön, erityisesti toimiin, jota museossa tehdään tekstiiliperinnön säilyttämiseksi ja saavutettaville saattamiseksi. Vierailun aikana selviää mm. se, mikä on riippunäyte, millaisten työvaiheiden läpi se kulkee kunnes se digitoidaan asiakkaiden saataville. Selviää myös mitä aarteita tekstiiliarkiston järjestämättömistä pahvilaatikoista voikaan löytyä! Mukana  työskentelemässä on myös Forssan museon vapaaehtoisia.

Lisätiedot: Kati Kivimäki, Forssan museo, p. 03-4141 5837

Blogissa vuoden 2017 Kutsu poliitikko museoon- viikon vierailusta. Tällöin museon vieraana oli kaupunginvaltuutettu Emmi Lintonen.

Kuvat vasemmalta oikealle: Teollisen tekstiilin kokoelmaa,  Forssan museo. Opetusministeri Sanni Grahn-Laasonen, Valtioneuvoston kuvapankki.