05.02.2020

F – kaupunki etsii taiteilijaa!

Forssassa alkoi teollinen kankaan painaminen vuonna 1861, ensimmäisenä Suomessa. Forssan museon hoidossa on satojatuhansia Forssan ja Finlaysonin painokuosimalleja 1800-luvun lopulta 2000-luvulle. Visiomme on tehdä Forssasta Kuosien kaupunki, jossa värikäs tekstiilihistoria vapautetaan arkistosta raikkaaseen ulkoilmaan.

Nyt etsimme taiteilijaa tarttumaan työhön ja toteuttamaan kuoseista inspiroitunutta kaupunkitaidetta yksin tai yhdessä kaupunkilaisten kanssa. Tyyli on vapaa, kunhan se on näyttävä ja säänkestävä, ja sopivasti kuosikas. Paikoista ja toteutustavoista on olemassa alustavaa suunnitelmaa, jonka pohjalta voi ponnistaa.

Toteutuksen ajankohta olisi noin touko-kesäkuussa, kyseessä on noin kahden kuukauden työsuhde tai toimeksianto. Työn palkka ja materiaalikustannusten korvaukset sovitaan kunnan hankinta- ja työehtoperiaatteiden puitteissa.

Jos olet kiinnostunut, ota yhteyttä 19.2.2020 mennessä:

Kati Kivimäki, p. 040-181 6263 (nimeä klikkaamalla saat esiin sähköpostiosoitteen)

Kuoseja kaupungille on Museoviraston avustuksella toteutuva hanke Forssan tekstiiliarkiston jalkauttamiseksi kaupungille 2018-20

Kuvassa Liisa Lehtimäen katumaalausversio Aini Vaarin kuosista.

F – kaupunki etsii taiteilijaa!