28.08.2020

Yleisöpäivä Wiksbergin kartanon tutkimuksilla 8.9. klo 12-17

Tervetuloa Wiksbergin kartanon tutkimusten yleisöpäivään tiistaina 8.syyskuuta!  Päivän aikana voit tutustua pintaa syvemmältä Wiksbergin kartanon tarinaan ja arkeologisiin tutkimuksiin, jotka ovat osa Forssan museon Mullankaivajat-hankkeen ja Forssan yhteislyseon yhteistä arkeologian kurssia.  Lisäksi päivän aikana Wiksbergin kartanon viljelyspalstat ry:n edustaja esittelee kartanon talousrakennuksen pelastusprojektin viime vaiheita.

Päivän aikataulu

Klo 12 -17 Vapaa tutustuminen Wiksbergin kartanon arkeologisiin kaivauksiin / Forssan museon Mullankaivajat

Klo 16 Wiksbergin kartanon talousrakennuksen pelastusprojektin esittely / Wiksbergin kartanon viljelypalstat ry

Osoite: Kuivakorventie

Yhteys: tuuli.ravantti@forssa.fi, 0401816682

Huom! Alueella ei ole parkkipaikkaa. Osallistujia pyydetään saapumaan paikalle jalkaisin.

Päivä on osa Euroopan kulttuuriympäristöpäivien ohjelmaa. Mullankaivajat on Suomen kulttuurirahaston hanke, jonka tavoitteena on tarjota koululaisille ja lukiolaisille tilaisuus osallistua arkeologiseen tutkimukseen kotiseudullaan ja lisätä kiinnostusta tieteellisiin menetelmiin, oman lähialueen menneisyyteen ja historiaan yleensä.

Yleisöpäivä Wiksbergin kartanon tutkimuksilla 8.9. klo 12-17