04.01.2021

Kuosikeskuksen näyttelylle haetaan suunnittelijaa

Forssan museon uusi painokangasmuotoilulle omistettu kohde, Kuosikeskus, avataan kesällä.

Kuosikeskuksen museokaupalle ja näyttelylle on kunnostettu noin 150 m2 tila Forssan kauneimmalla paikalla historiallisen Kehräämön sydämessä.

Nyt haemme suunnittelijaa – muotoilijaa, arkkitehtia, sisustussuunnittelijaa tai taiteilijaa - joka osaa antaa toimivan ja yleisöystävällisen muodon näyttelylle ja museokaupalle.

Suunnittelutyölle on aikaa noin 3 kk, työ voi alkaa tammikuussa ja tavoitteena on kohteen avaaminen kesäkuussa.

Näyttely kertoo forssalaisen painokankaan tarinaa 1950-70-lukuihin painotuen. Forssan teollisen tekstiilin kokoelma sisältää painokangasnäytteitä 1800-luvulta 2000-luvulle, sekä alkuperäisluonnoksia yli 130 painokangassuunnittelijalta 1940-luvulta lähtien. Vorssammuseo-blogista voit lukea Kuosikeskuksen taustoista.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä ma 11.1.2020 mennessä! Sopiville kiinnostuneille lähetetään tarjouspyyntö, joka sisältää tarkemman kuvauksen tehtävästä.

Kati Kivimäki, kati.kivimaki (@) forssa.fi tai p. 040 1816263

Kuosikeskuksen näyttelylle haetaan suunnittelijaa