09.06.2021

Yhteislaulua Ronttismäen tehtaalaismuseolla 14.7. klo 18

Yhteislaulutilaisuus Ronttismäen tehtaalaismuseolla 14.7. klo 18 alkaen. Laulattamaan saapuvat Forssan mieskuoron jäsenet.
Tapahtuman yhteydessä on mahdollisuus tutustua tehtaalaismuseon rakennuksiin ja niiden sisältämiin tarinoihin.

Ronttismäen tehtaalaismuseo on vanhan tehdasyhdyskunnan tehtaalaiskorttelin piha ja puutarha 1800-luvun loppupuolelta.

Piha-alue on viettänyt hiljaiseloa jo pitempään, mutta nyt on aika herätellä perinteistä pihaa uuteen kukoistukseen vanhaa säästäen ja kunnioittaen. Vesakkoa on raivattu ja näkymiä avattu valoisuuden lisäämiseksi. Vanhat perinne- ja luonnonkasvit säilytetään. Uusia istutuksia perustetaan. Hyötykasvipuutarhaa kehitetään. Luodaan oleskelupaikkoja, joissa on mahdollisuus pysähtyä ja rauhoittua. Tehtaalaismuseon puutarhan elävöittämisen tavoitteena on tarjota vierailijalle vanhan pihapiirin rauhallista viihtyisyyttä, vastapainoksi nykypäivän kiireiselle elämänrytmille. Paikka, jossa voi katsella, kuunnella, haistella, kosketella ja maistella. Annetaan myös luonnolle ja luonnollisuudelle mahdollisuus elää elämäänsä omaan tahtiinsa ja rakentaa meille mielen maisemaa, vuodenaikojen mukaan. Luonnonmukaisuus lisää viihtyisyyttä puutarhassa. Työ on vasta alussa.

Osoite: II Linja 5-7, Forssa

Vapaa pääsy