23.06.2022

Tutustu kehräämöön ja kuosisuunnittelijoiden Forssaan opaskierroksilla to ja pe!

Tutustu Forssan historiaan opastettujen kävelykierrosten myötä!

Opastettu kierros Kehräämölle torstaisin klo 13

Opastettu kierros Forssan Kehräämöalueella vie sinut Kehräämön syntyhetkistä niihin vuosiin, joilloin Kosthollissa riitti lusikka vain osalle työläislapsista ja Forssan lankavärjäämön värikkäät huuhteluvedet laskettiin takana virtaavaan Loimijokeen.

Opaskierros järjestetään joka torstai 30.6.-11.8.

Kuosisuunnittelijoiden Forssa perjantaisin klo 13

Kuosisuunnittelijoiden Forssa-kierros vie sinut Forssan keskusta-alueen menneisiin vuosikymmeniin.  Miltä Forssa vaikutti tänne 1950-1970-luvulla muuttaneiden Finlayson-Forssa Oy:n kuosisuunnittelijoiden silmin? Kierros kiertää Forssan keskustaa, piipahtaa Arja Mattilan siniset -muistomerkillä ja palaa takaisin Loimijoen idyllistä rantaa pitkin lähtöpisteeseen Kehräämöalueelle.

Opaskierros järjestetään joka perjantai 6.5.-12.8.

Opastus sisältyy museon pääsylippuun, muutoin hinta 5€/3€.  Maksu ennen opastusta museon asiakaspalveluun. Kierrokset lähtevät Forssan museolta, Wahreninkatu 12.

Lisätiedot:

Forssan museon asiakaspalvelu p. 03 4141 5100

Kuvassa Ankkalampi vuonna 1962. Kuvaaja: Pentti Nurmi. Forssan museon valokuvakokoelma.