20.08.2020

Lars Rebers: Första parkett - Ensimmäiseltä riviltä Galleria Moletissa 5.9.-27.9.2020

"Jo muutaman vuoden ajan olen työskennellyt katsoen taaksepäin ajassa. Kun täytin 50 vuotta, uteliaisuuteni heräsi uudelleen kokemaan fyysisiä paikkoja, jotka ovat joskus olleet olinpaikkani. Paikalla itsellään ei ole merkitystä, tapahtumilla, tunteilla ja muistoilla on. Mutta yhteys on niin voimakas, että paikka ja visuaalinen tunkeutuminen silmiin ovat tarpeen herättämään koko muistojen paletti eloon. Olemme kuitenkin aina tuote kaikesta, johon olemme joskus osallistuneet, joten itseni altistaminen tällaiseen tuo kokemuksia, joita en uskonut olevan. Näyttely on retrospektiivinen ja visuaalinen kartta siitä, kuka olen ollut ja minkälainen minusta tuli.

Jonkinlainen visuaalinen DNA lyhyiden selitysten kera."

Lars Rebers (s. 1963, Loviisa) on valokuvataiteilija, taidepedagogi ja ikuinen opiskelija. Hän on valmistunut Taideteollisesta korkeakoulusta taiteen maisteriksi 1990 sekä taidepedagogiksi 1996. Rebers opiskelee parhaillaan Aalto-yliopistossa taideopettajaksi. Rebers on pitänyt lukuisia näyttelyitä kotimaassa. Hän on Valokuvataiteilijoiden Liitto ry:n jäsen.

"Jag har nu i några år arbetat med att se bakåt. När jag fyllde 50 år väcktes nyfikenheten att återuppleva fysiska platser som en gång i tiden har varit mitt bo. Platsen i sig själv har ingen betydelse, händelser, känslor och minnen har. Men kopplingen är så stark att platsen och det visuella intrånget i ögonen behövs för att väcka hela repertoaren av minnesbilder. Vi är ändå alltid en produkt av allt vi har varit med om, såatt utsätta sig för detta ger mig något jag trodde inte kunde finnas. Utställningen är en tillbakablick och en visuell karta över vem man var och vem man blev. En form av mitt visuella DNA och förklaringar i form av korta berättelser."

Lars Rebers (född 1963 i Lovisa) är en fotokonstnär, konstpedagog och en evig studerande. Han har fått sin magisterexamen vid Konstindustriella högskolan (Alltouniversitetet idag) 1990 och blev konstpedagog 1996 vid samma högskola. Som bäst studerar han till bildkonstlärare, MA, vid Aaltouniversitetet. Rebers har haft många utställningar i Finland och är medlem i Fotokonstnärernas förbund.

Första parkett - Ensimmäiseltä riviltä

5.9.- 27.9.2020 Galleria Moletti, Forssan museo

Taiteilijatapaaminen 4.9. klo 13-15. Taiteilija esittelee näyttelyn klo 13 alkaen.

Lisätietoja:

Lars Rebers p. 0401925790

email: info@larsrebers.fi

Galleria Moletti avoinna Forssan museon aukioloaikoina ti-pe 10-16, la 10-12 ja su 12-16.  Wahreninkatu 12, Forssan museo